Een veelbewogen jaar - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Een veelbewogen jaar - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Een veelbewogen jaar

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 Mei 2015 | Italië, Figline Valdarno

Het afgelopen jaar begon met mijn reis naar Bali en bezoek aan Sydney. Na 3 jaar verbannen te zijn geweest was het fijn om te ervaren dat ik weer welkom was. In Sydney sloot ik een mooi maar ook moeilijk hoofdstuk af en zo verliet ik als dubbel vrij vrouw het mooie Australië om daarna mijn reis op Bali af te maken.

Op Bali regelde ik een baan voor de zomer. Bij thuiskomst kocht ik snel een auto en vertrok ik (na het verwerken van een heftige Bali Belly) vrijwel direct naar het Franse Cap Ferret. Daar kwam ik te werken op een mooie grote camping, vlak aan zee, perfecte golven, helemaal mijn ding… Die mooie droom bleek al snel een nare nachtmerrie. Na een week reed ik mijn auto total loss bij een pittig auto ongeluk. Bij het zien van hun accommodatie of de zoveelste slapeloze nacht stonden gasten dagelijks met de tranen in hun ogen aan mijn receptie. Door verzakte staanplaatsen en heel veel slecht weer stond ik elke dag modder uit tenten te scheppen. Gestrest liep bij mij de emmer over toen uiteindelijk een van mijn Franse gasten uit frustratie besloot met een mes hun hele tent open te snijden en ik daardoor op een drukke wisseldag een heel tentzeil moest vervangen. Ik vroeg overplaatsing aan, werd op deze camping vervangen door een ouder echtpaar en vervolgde mijn zomer in het Noord Italiaanse San Cristoforo. De rest van die zomer viel letterlijk in het water door constant aanhoudende regen. Gelukkig had ik leuke collega’s en heb ik toch genoten van een heftig zomer seizoen.

Na deze heftige zomer bedacht ik dat het wellicht tijd werd voor een stabieler leven en een vaste baan in Nederland. Zonder duidelijk doel ging ik solliciteren op banen die me wel wat leken. Na een enkel gesprek en heel veel afwijzingen, hield ook mijn uitkering op. Ik besloot dan maar te solliciteren op een baan in de horeca op Vlieland, en jawel, ik mocht proef komen draaien in een hotel/restaurant. Maar nog voordat ik begon kreeg ik het bericht waardoor mijn leven echt stil kwam te staan. Mijn ex, beste vriend en collega Ellard Kootker overleed op 23 september op 29 jarige leeftijd tijdens zijn voetbaltraining aan een hartstilstand.

Hij stond pas aan het begin van een leven waarin hij echt ging doen wat hem gelukkig maakte. Hij had zoveel plannen. Nooit meer.. is heel onwerkelijk, pijnlijk en onrechtvaardig. Het heeft me veel moeite gekost (en als ik er nu weer bewust mee bezig ben doet het dat nog steeds) om te accepteren dat het leven verder gaat zonder hem. Dat ik hem nadat we terugkwamen uit Oostenrijk niet meer in levende lijve heb gezien. Dat het geen zin meer heeft om hem te whatsappen. Dat hij zijn plannen nooit zal waarmaken en dat ik een leven zal hebben en dingen mee ga maken terwijl het voor hem hier ophoudt. Verdriet en leegte vulden de maanden die hierop volgden.

Nog minder dan voorheen had ik een idee van wat ik wilde gaan doen, nog minder dan voorheen was ik gemotiveerd om ergens voor te gaan. Ik solliciteerde wel maar dat liep allemaal op niets uit. Op een gegeven moment werd ik benaderd door een recruiter van een uitzendbureau, ik leek haar zeer geschikt voor een baan bij een bank. Ik moest een opleiding volgen om een certificaat te behalen en als ik dat goed zou afronden zou ik alleen nog een screeningsgesprek hebben om daarna aan de slag te kunnen. Het leek me wel wat, ik had weer een doel en dus ging ik er voor. Weken lang alles aan de kant gezet en hard gestudeerd om met een mooi cijfer mijn certificaat te behalen. 6 Weken lang had ik vertrouwen gehad in de belofte van de recruiter, ik was positief en was al plannen aan het maken over waar ik zou gaan wonen enzovoorts. 2 Weken na het behalen van mijn certificaat hoorde ik, de dag voordat het gesprek zou zijn, dat ik toch niet op gesprek mocht komen.

Een paar dagen was ik boos, verdrietig en leek wanhoop weer met me aan de haal te gaan. Totdat ik het besluit nam om te kijken of er nog een mogelijkheid zou zijn om weer naar Oostenrijk te gaan. Ik had deze optie eerder aan de kant geschoven omdat ik bang was dat het te pijnlijk zou zijn. Ellard had zelf deze winter terug naar Oostenrijk willen gaan en hij had zeker gewild dat ik zou doen wat mij gelukkig maakt. Dus benaderde ik Wens Chalets (voor wie ik 2 jaar terug in Sölden werkte). Twee dagen later zat ik op een vlucht naar het Franse Les Menuires. Als troubleshooter reisde ik in februari en maart langs verschillende skioorden en zo heb ik een fantastische winter gehad.

Het winterseizoen brak ik uiteindelijk wat vroeger dan gepland af om voor Vacansoleil als coördinator te gaan werken op een grote camping in het Italiaanse Toscane. Ik ben nu een maand verder en heb het goed naar mijn zin.

Over wat de toekomst me brengt maak ik me niet druk, wie dan leeft wie dan zorgt. Ik geniet nu van elke dag, koester mooie momenten en kijk met een positief gevoel vooruit. Doen wat goed voelt is wat ook nu weer voor me blijkt te werken. Onder dat motto hoop ik hier in de toekomst dan ook vooral veel mooie ervaringen met jullie te mogen delen.

Pluk de dag!

  • 05 Mei 2015 - 15:23

    Mama:

    Lieve Wendy,

    Wat heb je dat weer mooi verwoord!
    Geniet van alles en wij komen graag een weekje bij je langs om mee te genieten.

    Liefs,
    Mama

  • 05 Mei 2015 - 21:57

    Marie-Jet:

    Hoi lieve nicht,

    Wat een verhaal toch weer!!!
    Het klinkt positief hoe je jezelf weer bij elkaar geraapt hebt en probeerd nu weer te genieten van wat op je pad komt.
    Ik wens jou veel geluk en veel nieuwe vriendschappen bij alles wat er in je leven nog voorbij komt.

    Je hebt de goede mentaliteit en spirit weer te pakken, ga zo door.

    Liefs van mij maar ook van Bert natuurlijk XXX

  • 06 Mei 2015 - 14:37

    Opa En Oma Van Broekhoven:

    Hallo Wendy fijn om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt daar.geniet er maar van Lieve groetjes Opa en Oma xxx

Tags: Pluk de dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 1712
Totaal aantal bezoekers 33418

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: