The day before.. en hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Cromvoirt, Nederland van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu The day before.. en hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Cromvoirt, Nederland van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

The day before.. en hoe het allemaal begon

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

10 December 2012 | Nederland, Cromvoirt

Morgen is het zover. Om kwart voor 8 in de morgen vertrek ik met 3 collega's en chauffeur op weg naar mijn nieuwe avontuur in de Oostenrijkse Alpen.

Hoe het allemaal begon...
In september ben ik een week met 'chicksonwaves' naar de Algarve in Portugal geweest. Hier heb ik samen met 9 andere meiden een week lang elke dag yoga gedaan en (golf)gesurfd. Het was een super mooie vakantie en eindelijk kreeg ik het surfen een beetje onder de knie. Ik vond het heerlijk om op die surfplank te spelen met de golven. Ik heb er ontzettend van genoten en ik kreeg er zoveel energie van dat ik het wil blijven doen. Helaas gingen we in Nederland de herfst in en nodigde het koude weer me niet erg uit om ook tijdens de koudere maanden te blijven surfen. Het liefst was ik weer lekker naar een warm oord getrokken, maar dat zat er dit jaar financieel niet in...

Dus wat doe je dan?... Inmiddels ben ik ook afgestudeerd. Ik ben Master in de Klinische en Gezondheidspsychologie, alleen kwam ik er vooral tijdens mijn stage achter dat ik in dit vakgebied nu nog niet aan het werk wil gaan. Het werk in de horeca, wat ik inmiddels alweer 8 jaar heb gedaan, vind ik wel heel leuk. Vooral het idee dat jij met een vriendelijke en persoonlijke benadering bij kan dragen aan het plezier van de gasten tijdens hun avondje uit geeft mij veel voldoening. Zo begon bij mij het idee te groeien om me te oriënteren op werk in de toeristische sector. Ik ben het internet af gaan speuren en zo vond ik de vacature voor chaletstafmedewerker. Meteen was ik enthousiast, dit was precies wat ik zocht. Als gastvrouw in een chalet in de sneeuw kennis maken met het werk in het toerisme en daarnaast in mijn vrijetijd de piste op om te leren spelen met een snowboard. Ik solliciteerde, werd aangenomen en zelfs gevraagd om chalet verantwoordelijke te worden.

Morgen gaan we eerst naar Fiss, waar we 2 instructiedagen hebben waarna ik 13 december samen met mijn collega's naar ons chalet in Solden wordt gebracht. Vanaf dan tot ongeveer 15 april 2013 zal ik verblijven op het volgende adres:

Haus Ruth
Dorfstraße 124
A – 6450 Sölden / Otztal

Ik neem mijn Nederlandse telefoon wel mee, maar wil (om de kosten te drukken) zoveel mogelijk communiceren via het internet. Ik weet nog niet of we in het chalet internet hebben, maar dat horen jullie wel in mijn volgend bericht. Tenzij het haast heeft kun je me het best mailen, een berichtje sturen via facebook of bellen via skype (waar je mij kunt vinden als je zoekt naar wendy.b86).

Via deze site zal ik weer proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van mijn belevenissen!

Wordt vervolgd...

  • 10 December 2012 - 14:48

    Mama:

    Leuk verslag, ik wens je een fantastische tijd in Oostenrijk. Maar jou kennende maak je daar ook weer het allerleukst van.

    Groetjes,
    Mama

  • 10 December 2012 - 18:04

    Anja Van De Sande:

    Hoi Wendy,je gaat vast en zeker een leuke tijd tegemoed; lekker in de sneeuw, omgaan met de gasten;en genieten van al het andere moois wat oostenrijk te bieden heeft.!!!!!!!!!!
    Groetjes Mari en Anja

  • 16 December 2012 - 11:27

    Oma En Opa:

    Hallo Wendy ik heb nu pas jou verhaal gelezen ik heb een nieuw i-mail adres en daarom had ik het niet ontvangen maar bij deze wensen wij jou een fijn verblijf in Oosterijk.lieve groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 33443

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: