Dagelijks leven in de bergen van Tirol - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Dagelijks leven in de bergen van Tirol - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven in de bergen van Tirol

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 Februari 2013 | Oostenrijk, Sölden

Ik had al veel eerder gepland om iets te schrijven, maar ik heb hier zoveel te doen, de tijd vliegt voorbij!

Half december vertrok ik vanuit Utrecht met de auto naar Fiss, hier hebben we 2 dagen instructies gekregen waarna we helemaal voorbereid naar Solden konden. Ruim een week hebben we gepoetst om alles klaar te maken voor de eerste gasten. Sinds kerst tot nu hebben we elke week vrijwel vol gezeten. We (ik en 3 collega’s) wonen en werken in chalet Ruth, dit is een oud maar gemutlich huis met 15 gasten kamers, een gezellige eetzaal, keuken, barretje, woonkamer en andere ruimtetjes. Elke week weer ontvangen we hier een nieuwe groep mensen, doen we nieuwe indrukken op en hangt er een andere sfeer. ’s Ochtends serveren we ontbijt op een groot buffet, de tafels dekken we netjes met placemats, hagelslag en pindakaas en elke dag doen we even iets extra’s (gekookt eitje, gebakken eitje, fruitsalade). Na het ontbijt moet het hele huis weer schoon en fris. Rond een uurtje of 11 zijn we meestal klaar. Dan trekken we onze skikleding aan en snellen we naar de lift om onze tijd op de piste te pakken.

Snowboarden is heerlijk, lekker in de bergen spelen met wat de natuur ons biedt! Inmiddels ruim 2 maanden (en heel wat uurtjes op de piste) verder durf ik te zeggen dat ik het best een beetje kan. Waar we de eerste dagen blij waren dat we al rutschend uberhaupt overeind bleven, ga ik nu met korte bochtjes van zwarte pistes of en hard carvend van de blauwe. Ik ben al ruim boven het niveau waar ik uberhaupt gehoopt had te kunnen komen deze winter, alles wat ik nu nog bij leer is een mooie bonus. Sinds een paar dagen ben ik aan het oefenen met het maken sprongetjes en ook hoop ik nog te leren switch rijden (bochtjes maken met het verkeerde been voor). De vooruitgang en het ontdekken van pistes die ik nog niet eerder heb bereden is super verslavend.

Vrijwel dagelijks kunnen we een uurtje of 3 op de pistes spelen. Dan gaan we terug naar Ruth, nemen we een frisse douche en bereiden we ons voor op het serveren van het diner. We zetten koffie, zetten de was op en gaan dan met z’n allen aan het werk om een lekker maal op tafel te zetten. Tafels dekken, 3 gangen serveren, afhalen en opruimen en dan gezellig een drankje in onze eigen keuken of nog even een drankje in het dorp.

Want dat kan in Solden ook, apres skieën. Al dansend vanuit de Almrausch en de Mogul, via de Fire & Ice en Katapult, langs de Kuhstall om uiteindelijk in de Weinfassl of Hunters Inn nog even een rustig drankje te doen. Terwijl het dorp met haar vele Go Go bars vooral gericht is op het mannelijk publiek is er voor ieders wat wils. We hebben veel contact met andere seizoens medewerkers en hoewel we een erg leuk (Wens) team hebben hier in Solden zijn we dan ook regelmatig in een van deze kroegen te vinden om te dansen en nog even een theorielesje te krijgen van de skileraren ;)..

Ik heb het super naar mijn zin en hoewel het einde al wel in zicht komt ben ik daar nog even lekker niet mee bezig. Eind april kom ik weer naar huis, mijn plan is nu om voor daarna werk te zoeken waarmee ik veel tijd aan de kust kan doorbrengen en zo elke dag (beter kan leren) surfen. Maar dat is nog even een ‘work in progress’..

Zodra ik over mijn volgende plannen meer nieuws heb stuur ik sowieso nog even een korte update en anders zie ik jullie waarschijnlijk eind april weer in Nederland.

Geniet van je leven! ;)

Xx Wendy

  • 26 Februari 2013 - 11:52

    Mama:

    Hoi Meidje,

    Wat is het toch heerlijk als je lekker gewoon doet waar je zin in hebt :) Geniet van alle mooie, nieuwe, spannende, lekkere en leuke ervaringen want het is zo weer eind april. Wij genieten op afstand mee. Mama xxx

  • 26 Februari 2013 - 15:33

    Opa En Oma:

    Hallo wendy Je hedt hel wel naar je zin zo te lezen, en voor je er erg in hebt is het weer voorbij Geniet maar lekker van de sneeuw.Groetjes Opa en Oma xxx

  • 26 Februari 2013 - 16:31

    Marie-Jet:

    Hoi Wendy,

    Dat klinkt echt super zeg, was ik nog maar jong dan zou ik zoiets ook willen. Elke dag 3 uur op de piste, dan kan ik me voorstellen dat je al super ervaren bent inmiddels!!!!!!!

    Ook het werk lijkt me wel leuk, niet te veel maar echte piekuren...... En ach ja die kroegen hé dat moet je zeker doen als jongelui zijnde.

    Geniet er nog maar lekker van en succes met het vinden van een zomerjob.

    Doei doei en doe je voorzichtig aan die laatste maanden XXX.
    Groetjes ook van Bert natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 33461

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: