Ik kom naar huis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Ik kom naar huis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Ik kom naar huis

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

16 Juni 2010 | Australië, Sydney

17 November vertrek ik vanuit Sydney om de 18e in Amsterdam aan te komen. Ik heb besloten dat het beste dat ik op het moment voor mezelf kan doen is naar Nederland terug te gaan om mijn master Psychologie te gaan doen. Liefde is een hoop waard maar niet mijn hele leven. Helaas is het me niet gelukt om hier in Sydney een meer uitdagende baan te vinden en dus ben ik terug gegaan naar Pasta Pantry. Maar omdat dat niet is wat ik de komende jaren, of misschien wel de rest van mijn leven zou willen doen heb ik besloten om verder te gaan met mijn studie in Nederland. Ik geloof dat het doen van een Psychologie master mijn leven verdere invulling kan geven door een iets betere kans op een leuke baan.

Wat dit betekent voor Steve en mij weet ik op het moment nog niet. Ik geloof dat hij wel overweegt om mee naar Nederland (of Europa) te komen maar zowel hij als ik twijfelen over zijn kansen op een interessante baan voor hem daar. Zijn oudste broer wordt aan het einde van dit jaar voor het eerst vader en in ieder geval wil hij die graag bezoeken, ook denkt Steve erover om zelf een opleiding te gaan doen en daarvoor een periode in Canada te verblijven of dat hier in Australië te doen. Een hoop vraagtekens nog dus.. maar daar gaat in de komende maanden ongetwijfeld meer duidelijkheid over komen.

Half oktober houdt ons huurcontract hier in Sydney op, het plan is om de weken voordien al onze spullen hier te verkopen in een zogenaamde ‘yard sale’ (voortuin uitverkoop). Direct daarna willen we een kleine maand in Nieuw Zeeland gaan rondreizen. En dan is het tijd om de stap naar weer een nieuwe periode in ons leven te nemen, terug naar huis.. In februari wil ik beginnen met mijn opleiding en tot die tijd wil ik opzoek naar een leuke woning/kamer/appartement (ben d’r nog niet over uit) in Utrecht en een nieuwe baan.

Als er voor die tijd nog belangrijk nieuws is laat ik het jullie weten. De komende maanden ga ik vooral veel werken om wat spaargeld bij elkaar te verdienen en genieten van (voorlopig) mijn laatste maanden in dit geweldige land met de mensen die mijn tijd hier tot een onvergetelijke tijd hebben gemaakt.

Tot in november!

Liefs Wendy

  • 16 Juni 2010 - 09:03

    Willemijn:

    Jeeetje wenz,
    Dat is wel weer een enorme omslag! Volgens mij heeft het wat uurtjes gekost om tot deze beslissing te komen... Al denk ik dat je er wel goed aan zal doen. En voor ons natuurlijk alleen maar leuk dat je je weer eens laat zien in Nederland :D Kunnen we eens ouderwets een kopje thee drinken of samen eten. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de 1000den foto's van je (al heb ik wel wat op facebook gezien), maar ach in november tijd zat om bij te praten!

    Geniet nog van je laatste maanden daar! Tot eind 2010 :)

    XXX

  • 16 Juni 2010 - 10:41

    Alexandra:

    hey die wen,

    ja wat zal ik zeggen. je zult het daar wel gaan missen denk ik. en hier zijn we natuurlijk blij dat je weer terug komt.

    ik denk dat je uit de moeilijke beslissingen wel uit komt en dat jullie daar samen zeker uit gaan komen ik wens je hierbij heel veel succes en tot november dan maar he

    gr alex ama en elijah

  • 16 Juni 2010 - 13:04

    Bianca:

    Wow, zoals Willemijn al zegt; 'n enorme omslag. Zo te lezen heb je er goed over nagedacht en het klinkt als 'n goede keus. Als je dat zelf zo voelt dan zal het goed zijn!
    En ik sluit me wederom aan bij Willemijn want dan kunnen we na 2 jaar weer eens gezellig 'n kopje thee drinken haha!

    Geniet van je laatste avontuurlijke maanden daar en van Steve natuurlijk ;)! Hopelijk komen jullie samen tot een goede beslissing!

    Lieve groetjes x

  • 16 Juni 2010 - 15:35

    Marie-Jet:

    Hee die Wendy,

    Wat een moeilijke beslissing moet dat voor je geweest zijn!!!!
    Maar zo te horen heb je er wel heeeeeel goed over nagedacht en denk ik dat je een goede/wijze beslissing hebt genomen, je hebt veel meer in je mars dan je leven slijten in een pasta tent......
    Na je opleiding kun je altijd nog zien wat je dan gaat doen.

    Ik hoop voor jullie wel dat jullie er samen uitkomen. Wij zouden het leuk vinden om Steve te ontmoeten natuurlijk, maar dat is bijzaak.

    Heeeeeel veeeeel sterkte met deze beslissing en geniet vooral nog van alles en iedereen daar om je heen.

    Tot November, groetjes ook van Bert natuurlijk XXX

  • 16 Juni 2010 - 19:08

    Opa En Oma:

    Hoi Wendy.Het is fijn om te lezen dat jij weer naar huis komt.Wij zullen blij dat wij je weer zien na 2.jaar Wij hopen dat je een goede beslissing hebt genomen Jullie zullen er wel samen uitkomen denken wij en jullie zullen er wel erg lang samen over gepraat hebben.Jij hebt wel meer in je mars als werken in een pasta tent.Nu maar weer je studie op nemen en dan kun je nog wel zien hoe het verder moet. Je hebt nog een hele toekomst voor je Het zou wel fijn zijn als Steve ook deze kant op zou komen zeker voor jou. Lieve groetjes Opa en Oma xxx

  • 17 Juni 2010 - 06:12

    Anja:

    Hoi Wendy en Steve.
    Wat een ingrijpende beslissing!!!!Het is jammer dat je niet vindt wat je eigenlijk zocht,maar wie weet,als je straks je studie hebt afgerond heb je wat meer kans op een leuke baan.
    Heel veel sterkte voor het nemen van verdere beslissingen.
    Groetjes Mari en Anja

  • 26 Juni 2010 - 06:49

    Jopie En Rick:

    Hoi Wendy,
    Je zal de komende maanden wel extra intens beleven in Australie. Geniet ervan!!!
    En het is natuurlijk ook heel fijn om weer naar huis/Nederland te komen en nieuwe plannen te maken.
    We wensen je alle goeds!
    Liefs Jopie en Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 33440

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: