Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 September 2010 | Australië, Sydney

Wauw, ik kan zelf bijna niet geloven dat het alweer 3 maanden geleden is dat ik voor het laatst wat op deze site schreef. Shame on me.. Alweer 3 maanden geleden dat ik besloot om terug naar Nederland te gaan voor mij studie. Het voelt als een paar weken, in welke mijn gevoelens en gedachten met me aan de loop zijn gegaan. Vandaar nu toch nog maar een keer een update over de huidige stand van zaken in het weer warmer wordende Sydney.

Vlak nadat ik het besluit nam om terug naar Nederland te gaan werd Steve uitgenodigd voor een gesprek voor de baan die hij al heel lang heeft proberen te krijgen. Na een paar interview ronden heeft hij de baan gekregen en is nu alweer een paar weken aan het werk als sales consulent voor online opleidingen (soort van LOI?)… Hij heeft meteen een jaar contract aangeboden gekregen met de consequentie dat hij gedurende het hele jaar 4 weken verlof kan opnemen. De dag voordat hij werd uitgenodigd voor een interview hebben we 4 weken Nieuw Zeeland geboekt, die we hebben moeten terug brengen naar 2 weken omdat ze hem nu nog niet meer tijd vrij willen geven.

Steve komt dus niet mee naar Nederland…

Deze nieuwe wending heeft behoorlijk wat stress veroorzaakt.. en voor spanning gezorgd in onze relatie. We hebben besloten dat het goed zou zijn als we even een break zouden kunnen nemen om na te kunnen denken en daarna hopelijk alsnog van onze laatste weken hier samen te kunnen genieten. Vandaar dat aankomende vrijdag mijn laatste werkdag is en ik komende maandag de 27e met een ‘surfari’ naar Byron Bay vertrek. Onderweg zullen we 5 dagen doorbrengen op een kamp in de buurt van Crescent Head om daar intensief surflessen te krijgen (vond dat ik voordat ik terug naar Nederland ga het toch tijd is om mezelf op die plank te kunnen hijsen en een ritje op de Australische golven te kunnen maken) en alleen maar te genieten van alles wat het leven als fulltime surfer te bieden heeft (all inclusive) J. Daarna ben ik van plan om nog een weekje in Byron Bay te blijven om daar hopelijk nog wat meer te surfen en te genieten van het relaxte sfeertje en cultuur die dit surfers plaatsje te bieden heeft.

Nadat ik terug kom uit Byron Bay zal er nog een kleine week zijn waarin we Steve gaan verhuizen naar een nieuw appartement dat hij hopelijk tegen die tijd gevonden heeft. De 15e oktober moeten we de sleutel van ons huidige appartement inleveren en zaterdag de 16e zullen we dan naar Christchurch in Nieuw Zeeland vliegen om daar 2 weken lang met een camper het zuidelijk eiland te beleven. 31 Oktober zit hij (en ikzelf waarschijnlijk ook afhankelijk van de besluiten tijdens onze ‘break’) op een vlucht terug naar Sydney waarna er nog 2,5 week te gaan is voor mijn vlucht terug naar Nederland op de 17e november.

Ik zal proberen om voor 17 november nog wat te schrijven over mijn surf ervaringen, Byron Bay, over de roadtrip in Nieuw Zeeland en natuurlijk de laatste ontwikkelingen hier.

Bedankt voor het lezen en tot snel,

X Wendy

  • 22 September 2010 - 06:46

    Anja:

    Wij wensen jullie heel veel sterkte voor het vinden van de juiste beslissing.Maar vergeet ondertussen niet om te genieten van je mooie australie en new zeeland.
    Succes met alles en tot ziens.
    Groetjes Mari en Anja

  • 22 September 2010 - 07:55

    Agnes:

    Ha dude,

    Ik lees nog steeds je verhalen hoor, ook al schrijf je niet zoveel. ;) Ben benieuwd hoe het verder zal gaan en wens je alle wijsheid die je nodig hebt. Good luck en genietse,

    Agnes

  • 22 September 2010 - 08:10

    Yvette:

    Hihi, lijkt op die nieuwe foto wel een beetje of Steve aan het sparen is voor een buikje :) Spreek je snel weer op MSN kussies!

  • 22 September 2010 - 08:22

    Willemijn:

    Je had me het al min of meer verteld via facebook, maar hier dan toch ff een reactie. Succes in ieder geval in de komende periode om de juiste beslissing te maken samen en geniet hoe dan ook wel van je 'surfari' en de tijd in Nieuw Zeeland!
    Probeer je reistijd nog maar optimaal te benutten!

    Tot in november!!
    XXX

  • 22 September 2010 - 14:35

    Opa En Oma:

    Hoi Wendy weer fijn om iets van jou te horen en wij hopen dat jullie de juiste beslissing voor de toekomst zullen nemen.het zal best moeilijk zijn.Maar geniet alsnog van het mooie land australié en van new-Zeeland Wij zullen het fijn vinden als wij jouw weer zien. Groetjes Opa en Oma xxx

  • 22 September 2010 - 20:07

    Marie-Jet:

    Hoi Wendy,

    Wat een ontwikkelingen zeg!!! En wat een moeilijke beslissingen zullen jullie moeten nemen de komende tijd. Wie weet doet die break wonderen en komen jullie er samen toch nog goed uit.

    Wel fijn voor Steve dat hij de baan gevonden heeft die hij zocht. Ik snap wel dat het allemaal spanningen met zich mee brengt allemaal.

    Ik hoop wel voor jullie dat je samen nog kan genieten van de 2 weken New Zeeland.

    En wij wensen jou een goede reis en een fijne surftrip, zet 'm op hé je kan het!!!!!!

    Succes met alles wat de komende 2 maanden nog op je/jullie pad komt en wat de andere mensen ook al zeggen probeer ook nog wel te genieten van je laatste tijd daar aan het andere eind van de wereld!!!

    Groetjes en tot ziens XXX

  • 04 November 2010 - 14:27

    Yolanda:

    Hoi Wendy

    Ik hoop dat alles goed gekomen is, en wens jullie nog een paar leuke dagen! En dan op naar nederland! Ik denk dat we ons binnenkort wel een keer zullen zien en daar verheug ik me al op! Lieve groetjes en kusjes van Yolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 33463

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: