Terug in de realiteit van het dagelijks leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Terug in de realiteit van het dagelijks leven - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Terug in de realiteit van het dagelijks leven

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 April 2010 | Australië, Sydney

G’day Nederland,

Tussen twee baantjes in zittende heb ik op het moment zeeën van tijd om het roer weer in eigen handen te nemen en jullie te verheugen met een update van mijn site. Hoe gaat het daar in Nederland? Is de lente lekker aan het doorbreken? Hier heeft sinds pap en mam weer terug naar Nederland zijn vertrokken de winter ingezet. De afgelopen 2 weken heeft het grotendeels geregend en ’s avonds doen we de ramen dicht en truien aan omdat het toch wel aardig fris begint te worden. Winter hier betekent temperaturen tussen de 15 en 25 graden. Afzien dus :)

Het is gek om te denken dat papa en mama alweer bijna twee weken terug naar huis zijn, de helft van de totale tijd dat ze hier zijn geweest. Ik weet niet of het komt doordat ik hier ben, maar de tijd gaat zo ongelofelijk snel voorbij. In vier weken hebben we ruim 4500 km afgelegd, het grootste deel van de oostkust van Australië hebben we afgereisd in die lekkende campervan waar we uiteindelijk gelukkig niet al te veel regen in hebben gezien. Een mooie tijd die uiteindelijk toch een beetje te snel voorbij is gegaan. Bedankt pap en mam, ik heb er erg van genoten.

Maar het leven gaat weer verder en de realiteit van het dagelijks leven heeft zich weer gemeld. Sinds papa en mama zijn vertrokken ben ik vol goede moed begonnen aan een zoektocht naar een nieuwe, uitdagende baan. Helaas is dat niet zo makkelijk als dat ik had gehoopt, en iedere interessante functie heeft als eerste vereiste een perfect Engels. Nu spreek ik inmiddels een aardig woordje Engels, maar helaas is aardig niet goed genoeg en zeggen hier ook de werkervaring en opleidingen die ik heb gedaan niet zoveel. Het feit dat mijn naam niet bepaald Australisch klinkt en ik de meeste van mijn werkervaringen in Nederland heb opgedaan lijkt genoeg informatie om op het stapeltje niet geschikt te eindigen. Omdat ik toch echt geld nodig heb, heb ik nu mijn zinnen gezet op een leuke baan in een goed restaurant, en in die zaak lijkt nu schot te komen. Sinds een paar dagen heb ik contact met de manager van ‘Icebergs dining room and bar’ (gesitueerd direct aan Bondi beach) en het lijkt erop dat zij erg positief over mijn ervaringen is en me graag een baan wil geven. Even duimen nog..

Hopelijk dat ik binnen nu en 2 weken weer aan de slag kan. We zullen zien.

Dan nog even snel een laatste verheugend nieuwtje. Er is weer bezoek uit Nederland op komst. Volgende week begint Elise aan haar avontuur Down Under, de eerste dagen verblijft ze in Sydney en dus gaan we even afspreken om bij te kletsen. Super leuk om zo regelmatig bekenden hier te zien.

Nou dat was hem weer voor deze keer,

Keep in touch,

Liefs Wendy

  • 08 April 2010 - 05:27

    Karin:

    he Wen!
    heerlijk om even een bericht uit Oz te lezen voor ik zo aan 't werk moet. Het is inderdaad wat beter weer hier, gister dan want als ik nu uit het raam kijk regend het :(
    Ga voor je duimen dat je die baan in 't restaurant krijgt! Hoe is 't met Steve?

  • 08 April 2010 - 05:57

    Papa:

    Hoi Wen,

    Wij hebben het ook erg leuk gevonden.
    De tijd is inderdaad voorbij gevlogen. Jij ook bedankt voor de fijne tijd daar bij jullie.Het is te hopen dat je weer snel een baantje vind.

    groetjes aan Steve.

    Dikke kus

    Papa

  • 08 April 2010 - 06:28

    Mama:

    Hoi Meidje,

    Ja de tijd vliegt! Wat gaat het vlug als je het fijn hebt, wij hebben er zo van genoten om daar te zijn. Als ik je zo hoor, zijn we wat het weer betreft wel op tijd vertrokken. Hier begint inderdaad de lente (heb gisteren lekker een uurtje in de zon gezeten om mijn kleurtje te behouden).

    Hopelijk lukt het bij dat restaurant aan Bondi Beach en kun je van daaruit weer verder kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Liefs en groetjes aan Steve.
    Mama xxx

  • 08 April 2010 - 08:06

    Willemijn:

    Hee Wenz!
    Heerlijk om te lezen dat je zo genoten hebt met het bezoek van je ouders. Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik in Suriname zat.. pfoe, dat is alweer 2 jaar geleden! En leuk om te lezen dat zij het ook zo naar hun zin hebben gehad. Hier gaat 't allemaal prima. Ik werk ondertussen 4 dagen op de buitenschoolse opvang en heb gister ook al flink genoten van de lente; met flesjes wijn op een kleedje in het Wilhelminapark. HEERLIJK! Gelukkig liggen de temperaturen hier net zo hoog als bij jou, haha!

    Succes met je nieuwe job, ik hoop voor je dat het wat gaat worden. En mocht het zo zijn dat ik dit jaar nog een miljoen verdien met de loterij, kom ik gelijk langs hoor!

    XXX Willemijn

  • 08 April 2010 - 10:20

    Alexandra:

    ook hier gaat de tijd erg hard. is niet normaal. als het zo door gaat zit elijah al weer bijna op school man echt ongelooflijk. maar ja het is wel genieten zon klein lief manneke. ik hoop voor je dat je snel een baantje vind/ hebt/ krijgt. veel succes en tot horens

    hahaha

    groetjes alex ama en elijah

  • 08 April 2010 - 10:34

    Bianca:

    Hé Wen,

    Fijn om te lezen dat zowel jij als je ouders van hun bezoek hebben genoten!!!
    Zoals gezegd was het hier gister heerlijk lente-weer maar vandaag ziet het er triest uit buiten. Wij halen die 15 graden vandaag niet hoor...

    Hopelijk vind je snel een leuke, interessante baan!

    Liefs x

  • 08 April 2010 - 13:54

    Opa En Oma:

    Hoi Wendy wat leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad.Papa en Mama hebben er ook erg van genoten En nu maar hopen dat jij gauw dat baantje in de horica krijgt Wij zullen voor jou duimen. Wij hebben de foto,s al ge zien geweldig wat is het daar mooi. Maar de tijd gaat hier ook snel en wij gaan een goede tijd te gemoet wat het weer betreft Lieve groetjes aan Steve xxx

  • 08 April 2010 - 19:25

    Anja En Mari:

    gelukkig dat jullie het zo fijn hebben gehad,hier is de lente wel op komst,maar wil nog niet zo goed doorzetten.Hopelijk vind je snel een baan,dan kun je je weer op het volgende gaan voorbereiden!Doe de groetjes aan steve, we zijn erg benieuwd wie hij is!! Tot horens .Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 33461

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: