The Story (finally) continues - Reisverslag uit Denmark, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu The Story (finally) continues - Reisverslag uit Denmark, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

The Story (finally) continues

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 Maart 2009 | Australië, Denmark

Dag lieve lezer van mijn website, leukdat je weer de tijd neemt om te lezen wat ik de laatste tijd allemaal heb gedaan. Ik hoop dat je even tijd hebt want na 1,5 maand heb ik weer een hoop te vertellen.

Laat ik maar beginnen bij waar ik was gebleven. Begin februari ben ik na 1,5 week werken en verveling (mijn auto was in de garage en na 's ochtends gewerkt te hebben was er daar 's middags niet zoveel te doen) op de WWOOFING boerderij op de heetste dag vanaf de heetste plaats ever ter wereld (zo'n 50 C) samen met Yvonne vertrokken op weg naar Western Australia. Ongeveer 1,5 week hebben we daarover gedaan met als indrukwekkend hoogtepunt het rijden van de ruim 1200 km lange weg over de Nullarbor (als je de kaart bekijkt is het de lange weg langs de zuidkust). Ruim 2 dagen hebben we erover gedaan om van Ceduna naar Esperance te rijden. Onderweg een aantal bijzondere dingen gezien. Een van die dingen was mijn eerste Aborigional gebied, waar op allerlei manieren duidelijk werd gemaakt dat niet Aborigionals er niet welkom waren. De boomloze Nullarbor plait (waar je een paar uur door een gebied zonder bomen rijdt, die daar niet groeien omdat de Nullarbor een grote stenen plaat is). Bijzondere roadsigns (next 64 km, overstekende kamelen). Borden die aangeven dat het komende deel van de weg door de flying doctors als landingsbaan kan worden gebruikt, waarna je je even op een heuse landingsbaan waant omdat de weg daarop is aangepast. De meest waanzinnige kliffen met uitzicht op zee waar je het einde van de wereld ervaart. En tenslotte de langste rechte weg (164 km) in Australië.

Op 19 februari zijn we aangekomen in Esperance vanaf waar ik mijn reis alleen heb voortgezet. Tijdens het dag in dag uit één op één samen reizen met Yvonne heb ik me niet zo op mijn gemak gevoeld en me steeds aan kleine dingen geergerd. Dat heeft niet speciaal iets met Yvonne te maken gehad maar ik heb zelf altijd behoefte aan een beetje privacy, ruimte, vrijheid en onafhankelijkheid. Na een goed gesprek hebben we dan ook besloten dat we het tot aan Esperance proberen een zo leuk mogelijke tijd te hebben maar dat daar onze wegen scheidden.

En dat is wat is gebeurd. Sinds 19 februari voel ik me met alle vrijheid die het alleen reizen met zich meebrengt gelukkig en tevreden. De eerste nachten heb ik doorgebracht in het paradijs :) Lucky Bay in Cape Le Grand National Park. Nooit eerder heb ik zo'n waanzinnig mooi strand en zee gezien. Hier hebben ze echt parelwit zand en de meest blauwe zee die je je maar kunt voorstellen. Puur genot.

Na die tijd in het paradijs besloot ik dat het tijd is geworden om even terug te keren in de harde realiteit van het normale leven en op zoek te gaan naar werk. Dat heb ik eerst geprobeerd door naar uitzendbureau's te gaan waar ik werd afgescheept met een 6 pagina's tellende lijst telefoonnummers die ik maar eens moet afbellen. Dat heb ik netjes gedaan maar na een paar demotiverende tegenslaggen door slecht werkend telefoon communicatie besloot ik het anders aan te pakken. Ik heb een paar printjes van mijn CV gemaakt en ben ik Denmark hier en daar naar binnen gestapt om mezelf aan te bieden als hun nieuwe collega. En dat heeft gewerkt. Sinds afgelopen vrijdag werk ik tegen zo'n 10 euro per uur in het restaurant van een hotel. Sinds gisteren ochtend heb ik daar ook mijn intrek genomen in een kamer (helemaal voor mijzelf alleen). De komende paar maanden zal ik hier mijn best doen om mijn spaarpotje weer wat aan te vullen en de rust nemen om me hier een beetje te settelen en wat mee te pikken van het relaxte/alternatieve/creatieve hippie cultuurjte dat hier in Denmark heerst.

Ik weet niet of er veel staat te gebeuren wat leuk is voor jullie om te lezen, maar zo lang als ik hier ben heb ik wat makkelijker toegang tot het internet en zal ik dus af en toe even updaten met de laatste stand van zaken.

Ik heb ook weer foto's op het internet gezet. Het eerste album kun je hier vinden:
http://picasaweb.google.com.au/W.vd.Bersselaar/FotoSSindsTasmanie02?feat=directlink
En een tweede album met andere foto's staat hier: http://picasaweb.google.com.au/W.vd.Bersselaar/FotoSSindsTasmanieAlbum2?feat=directlink

Bedankt voor de tijd die je hebt gestopt in het lezen van dit bericht, en ik kijk uit naar een reactie en een update over hoe het aan jullie kant van de wereld gaat.

Tot snel!

Peace, love & happiness ;)

x Wendy

  • 03 Maart 2009 - 06:50

    Yvette:

    Geweldige belevenissen!
    En nou ben je ook nog bijna jarig....!

    ciao girlie

  • 03 Maart 2009 - 06:52

    Yvette:

    haha wat zie ik nou op de foto's.
    Je hebt je van-muur behangen met ons! LEUK!

  • 03 Maart 2009 - 07:26

    Willemijn:

    Wauw, wat een stap om zo te nemen. Fijn dat die dagen toch nog goed verlopen zijn, en dat je nu weer werk hebt.
    Ben benieuwd hoe het je bevalt om op zo'n vaste plaats te blijven en of je flink wat geld gaat verdienen.

    Alvast een hele fijne verjaardag toegewenst, maak er een leuke dag van en ik ben benieuwd of je nog wat leuke verhalen komt vertellen!

    En natuurlijk super bedankt voor je kaartje!! Ik ga je binnenkort een mailtje sturen, nu je toch makkelijkere toegang tot internet hebt!

    Liefs, Willemijn

  • 03 Maart 2009 - 07:34

    Rosanne:

    Hey Wendy,
    Leuk eindelijk weer een bericht. Het klinkt echt heerlijk wat je allemaal mee maakt! Veel plezier en succes met werken in het hotel.
    xx Rosanne

  • 03 Maart 2009 - 07:49

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Wat geweldig allemaal, ik krijg ook zin in avontuur. Hele mooie foto's, zo krijgen wij een goede indruk van jouw belevenissen. Fijn dat je zo snel werk hebt gevonden en het daar in Denmark zo naar je zin hebt. Dat doet ons echt heel goed.

    Liefs en kus,
    Mama

  • 03 Maart 2009 - 08:20

    Papa:

    Hoi Wen,

    Prachtig al die mooie foto's.
    Nu kunnen we je "camper" ook eens goed bekijken.
    Hij past prima in de relaxte/alternatieve/creatieve hippie cultuur.

    Geniet van alles.

    Dikke kus,

    Papa

  • 03 Maart 2009 - 09:53

    Anne:

    hee Wen!

    Leuk dat je weer internet hebt, in zo'n berichtje kan toch wat meer dan in een sms ;)..
    Goed van je dat je lekker alleen verder aan het reizen bent als je je daar beter bij voelt! Volgens mij kún je daar gewoon geen stress hebben, WAUW wat een mooie omgeving!
    Succes en veel plezier de komende tijd, wat doe je precies in het hotel?

    Liefs xxx Anne

  • 03 Maart 2009 - 11:01

    Elise:

    Hey Wendy,

    Fijn te horen dat alles super gaat. Wat een mooie foto's!! Echt een prachtige natuur. Veel succes met werken in het hotel!

    xx Elise

  • 03 Maart 2009 - 17:07

    Marie-Jet:

    Hoi Wendy,

    Leuk weer van je te horen. Wat een mooie reis ben jij aan het maken zeg, en dan die foto's "geweldig"!!
    Goed van je zeg om ervoor te kiezen alleen verder te gaan als het niet goed voelde met je reisgenoot.

    Het lijkt me ook wel fijn om even een tijdje op 1 plek te zijn en inderdaad een beetje in te burgeren.

    Hier is alles oké, hopelijk krijgen wij nu ook een beetje mooier weer, ik ben zo aan het voorjaar toe, dus stuur maar een beetje van de mooie weer op!!
    We hebben carnaval gevierd en dat was erg leuk. Op naar volgend jaar wat dat betreft.

    Ik zie uit naar je volgende bericht.

    Tot gauw XXX

  • 03 Maart 2009 - 17:10

    Bianca:

    He wen!

    Leuk om weer over je avonturen te lezen en je prachtige foto's te bekijken!
    Ga je trouwens nog wat leuks doen met je verjaardag? Lijkt me wel vreemd om die aan de andere kant van de wereld in je eentje te vieren... Maar we zullen aan deze kant van de wereld aan je denken en 'n wijntje op je drinken ;)

    Hier gaat 't eigenlijk gewoon z'n gangetje, niets bijzonders... Klinkt wel érg saai, zo in vergelijking met jouw verhalen haha.

    Tot snel!

    Groetjes xxx

  • 04 Maart 2009 - 12:38

    Opa En Oma:

    Hoi meisje blij weer eens iets van je horen nu eerst Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Wij leven met je mee en vinden het erg fijn dat het je zo goed gaat en weer privaty hebt Maak er een mooie tijd van Lieve Groetes Op en Oma xxx

  • 04 Maart 2009 - 17:46

    Papa En Mama:

    Gefeliciteerd met je verjaardag.

    Heel veel kusjes.

  • 05 Maart 2009 - 09:43

    Yolanda:

    Hoi Wendy

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!Maak er een geweldige dag van!
    Lieve groetjes van Achim, Natascha, Priscy en Yolanda.

  • 05 Maart 2009 - 11:13

    Alex:

    hey hey die wendy

    ten eerste van harte gefeliciteerd met je vejaardag ook raar om die daar te vieren he!!
    maar fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en veel van de wereld ziet!!
    nou veel plezier

    groetjes alex

  • 05 Maart 2009 - 12:47

    Lonneke Schapendonk:

    Hee Wendy,

    Al een tijdje een beetje uit het oog, maar niet uit het hart!
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Wat een avontuur ben jij aangegaan! Leuk om je verhalen hier af en toe te kunnen lezen en de foto zijn prachtig!
    Heel veel plezier en geniet er van!

    Groetjes, Lonneke

  • 05 Maart 2009 - 18:24

    Anja:

    Hoi Wendy,Hartelijk Gefeliciteerd met je 23ste verjaardag,misschien vier je die nu in je hotelkamer of met wat collegas.Ik hoop dat het werk je een beetje naar de zin is.
    De reis die je nu hebt gemaakt is in ieder geval al een mooie herinering.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje,slapen,eten,werken,enz.
    De winter duurt dit jaar erg lang,we zijn dat druilerige weer wel zat,maar ja ,de lente komt er aan en dan kunnen we weer lekker naar buiten[wandelen met Elijah],die groeit ook erg hard,inmiddels is hij al weer 3maanden.
    De groeten van ons allemaal.

  • 06 Maart 2009 - 17:24

    Marie-Jet En Bert:

    Ik hoop dat mijn sms aangekomen is op je verjaardag, maar zoniet dan bij deze alsnog GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!!

    Heb je het een beetje leuk gevierd??

    Groetjes en XXXX van ons.

  • 08 Maart 2009 - 09:19

    Manja:

    Hoi Wendy
    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Klinkt echt als een heerlijke reis. Geniet ervan!
    x Manja (LHC)

  • 15 Maart 2009 - 16:27

    Jopie:

    Hoi Wendy,
    Ik ben blij dat ik weer even gekeken heb. Wat een prachtige zonnige foto's. En wat een lekker auto'tje heb je!
    Way een lekker idee dat je overal zo kunt komen.
    Geniet van de tijd daar.
    Groetjes,
    Jopie van Broekhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Denmark

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 33470

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: