Lekker leven in Denmark - Reisverslag uit Denmark, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Lekker leven in Denmark - Reisverslag uit Denmark, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Lekker leven in Denmark

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

25 Maart 2009 | Australië, Denmark

Hallo allemaal,

Ik ben nu zo'n kleine maand in Denmark en dus is het tijd voor een update om jullie te laten weten hoe het gaat en een indruk te geven van mijn 'steady' leventje hier.

27 Februari begon ik in de bediening van het restaurant van Hotel Denmark. Gemiddeld werk ik daar 5 dagen per week, 2 shifts per dag, waarmee ik zo'n dikke 30 uur in de week kan maken. Op maandag 2 maart nam ik mijn intrek in een van de kamers boven het restaurant, maar helaas bleek al snel dat de 95 dollar die ze daar voor huur van mijn salaris inhielden relatief veel was. Dus ben ik op zoek gegaan naar een goedkoper verblijf. Nee, ik ben niet weer gaan kamperen, maar terug gegaan naar het hostel waar ik mijn eerste dagen in Denmark had doorgebracht. Ik had gehoord dat degene die daar schoonmaakte daarmee was gestopt en dus heb ik mezelf voor die 'functie' aangeboden.

Na 2 weken in mijn eenzame kamertje in het hotel woon ik nu sinds 1,5 week weer in mijn gedeelde kamer in het hostel en maak ik 2 uur per dag schoon (keuken, badkamers, bedden, was etc). Hier in het hostel 'wonen' nog een aantal mensen voor langere tijd en het voelt bijna als een grote hostel familie, wat mijn verblijf hier een beetje meer kleur geeft dan mijn tijd in het hotel. Na het schoonmaken haast ik me meestal om 11.45 naar het hotel om daar het restaurant te 'runnen' voor de lunch. Rond 2, half 3 is die lunch meestal afgelopen waarmee ik naar 'huis' kan om om 5 of 6 uur weer terug in het hotel te zijn voor de avond shift.

Als ik niet werk ga ik er meestal op uit om wat van de omgeving te bekijken. Mijn auto moet worden gerepareerd (de olie lekt nog steeds, mijn uitlaat is kapot en mijn waterpomp is kapot (mijn auto klinkt weer alsof ik net getrouwd ben ;)) en dus doe ik dat de laatste tijd voornamelijk hier in en direct rondom Denmark. Er zijn veel wineries, stranden en ontzettend mooie natuur (zoek op GOOGLE bijvoorbeeld maar eens naar Valley of the Giants).

Na het werk drinken we meestal een pint of beer (of 2) met collega's waarna er altijd wel ergens een 'afterparty' doorgaat. Met mijn collega's kan ik het heel goed vinden en ik voel me hier dan ook echt thuis en kijk nog niet uit naar het moment dat ik weer vertrek.

Het moment dat ik weer vertrek zal waarschijnlijk ergens begin mei zijn, want rond de 18e word ik in Perth verwacht omdat Yvette (vriendin uit Nederland) dan overkomt om 2 maandjes samen op te trekken.

Tot die tijd geniet ik van elk moment hier in lovely Denmark.

Take care!

x Wendy

  • 25 Maart 2009 - 06:45

    Papa:

    Hoi Wen,

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker van alles en iedereen.

    Groetjes en kusjes.

    Papa

  • 25 Maart 2009 - 07:36

    Anne:

    Hee Wen,

    Superfijn voor je! Het gevoel uit de brief zet zich voort, heel goed :D! Geniet er van daar!

    Liefs Anne

  • 25 Maart 2009 - 08:10

    Yvette:

    That's right chick. Ik kom je over een week over een week of 7 lekker lastig vallen :) Waarschijnlijk is het daar dan de 20ste (Mei) als ik aankom. Ik zal je nog even mijn vluchtgegevens mailen.

    kussies

  • 25 Maart 2009 - 10:31

    Rita:

    Hoi Wendy, goed om te lezen dat het zo goed met je gaat en je leuke mensen om je heen hebt. Wel hard werken voor je maar dat was je al gewend, niet waar! Hier zitten we volop in een verbouwing van de bar van het cafe dus alles zit lekker onder de stof maar het wordt wel heel mooi. Nog veel plezier daar en tot je volgende bericht.
    Liefs Rita

  • 25 Maart 2009 - 13:49

    Jet:

    Hey wen!
    Wat super om te lezen dat Denmark je zo goed bevalt! Klinkt allemaal heel relaxed:P
    Superfijn voor je! Geniet van de tijd daar, want hij zal wel omvliegen!

    Liefs jet

  • 25 Maart 2009 - 17:46

    Mama:

    Hoi meidje,

    Leuk te horen dat het zo goed gaat daar. Werk niet te hard en geniet vooral van alles.
    Vooral zo'n wandeling door de bomen lijkt me fantastisch en ook wel een beetje eng (erg hoog).

    We bellen je binnenkort voor meer details over Valley of the Giants en alle andere mooie/interessante dingen.

    Kus,
    Mama

  • 25 Maart 2009 - 21:04

    Lantaerntje:

    Wendy!!
    Heel hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag namens alle Lichtpuntjes van het Lantaerntje.
    Groetjes aan onze trouwste fan aan de andere kant van de wereld.
    Nog een heel fijne tijd!

  • 04 April 2009 - 20:51

    Marie-Jet:

    Hoi Wendy,

    leuk om weer van je te horen!!! Zo te lezen vergaat het je wel goed daar in de verre Australië..
    Groot gelijk dat je weer naar dat hostel bent gegaan, alleen is ook maar alleen toch??

    Wat een leuk vooruitzicht zeg dat je met een vriendin uit Nederland lekker rond kunt gaan trekken daar. Nog een maandje en dan gaat je reis dus weer verder.
    Ik hoop dat je auto gerepareerd is!!! En dat niet al je verdiende geld erin is gaan zitten..

    Gaat de tijd snel hé, je bent al 4 maanden weg!!!!

    Hier begint het nu ook een beetje mooier weer te worden gelukkig, ik heb echt zin in de zomer.

    Alle feestdagen komen er ook weer aan, dus we zijn in de komende tijd weer de nodige extra dagen vrij.
    Vieren jullie daar ook Pasen, Pinksteren enz..??

    Groetjes en tot horens XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Denmark

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 33468

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: