Roadtrip Western Australia - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Roadtrip Western Australia - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Roadtrip Western Australia

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 Juni 2009 | Australië, Broome

Het heeft even moeten duren maar eindelijk is hier weer eens een berichtje vanuit het weer warme Australie. Net vanaf het strand en klaar om morgen weer de Australische wegen te gaan trotseren heb ik nu zin en tijd om jullie weer eens bij te praten.

Laat ik beginnen bij waar mijn laatste avonturen zijn begonnen.

Begin mei ben ik vertrokken vanuit Denmark om half mei Yvette op te pikken in Perth voor een roadtrip langs de westkust van Australie. In eerste instantie samen met Steve (de 28 jarige Canadees/Australische 'liefde' die ik oorspronkelijk in Denmark zou hebben achter gelaten) maar al snel bleken onze plannen niet op elkaar aan te sluiten en dus is hij (nadat we samen in Pemberton en Augusta zijn geweest achter gebleven in Margaret River.

Yvette en ik hebben ons daarna in rap tempo een weg langs de mooie (en gelukkig steeds warmer wordende) westkust gewerkt, waarbij we stopten bij de indrukwekkende Pinnacles, waar we dolfijnen met de golven zagen spelen in Kalbarri, waar ik een dolfijn voerde in Monkey Mia, waar we liepen over een strand bestaande uit alleen maar schelpen op shell beach, snorkelde in Coral Bay en uiteindelijk uitkwamen in Broome waar we de laatste 2,5e week hebben gewwoofed op een boerderij. Dit werken is goed geweest voor mijn 2e visum, maar dankzij problemen in het gezin waarvan de ouders in scheiding liggen en ons voor allerlei zaken 'gebruiken' waar we niet voor hebben gekozen, hebben Laura (uit de VS) en ik vandaag in een rebellige bui besloten om het bijltje erbij neer te gooien, de middag op het strand door te brengen en morgen samen onderweg te gaan... terug naar Perth :).

Het eigenlijke plan was om met Yvette naar Darwin in het noorden te gaan. Maar voor ons beiden kwam het beter uit als we onze eigen weg verder zouden gaan en dus heb ik van de week afscheid genomen van haar.

Voor mijn (en zijn) gevoel is mijn hoofdstuk met Steve nog niet afgesloten en dus ga ik terug naar Perth waar ik hem volgend weekend na ruim 6 weken weer ga terug zien om te kijken of we samen verdere reisplannen kunnen maken. Onderweg gaan Laura en ik gorges bekijken in Kalbarri National Park en duiken in Exmouth (zij is duikinstructrice en gaat me het leren). Terug in Perth wil ik een surfcursus gaan doen en waarschijnlijk mijn auto gaan verkopen om een jeepje te kopen en daarmee mijn avonturen (met of zonder Steve) verder voort te zetten.

Maar daarover meer in het volgende bericht.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en ik ga proberen om jullie een volgende keer minder lang op nieuws van mijn kant te laten wachten.

Veel liefs,

Wendy

• 24 Juni 2009 - 08:44

Mama:

Hoi Lieverd,
    Wat een avonturen allemaal. Heel goed dat je voor je eigen avontuur gaat! Rij voorzichtig en geniet onderweg van alle mooie dingen die er te zien zijn. We horen elkaar snel weer.

Dikke kus,
    Mama

• 24 Juni 2009 - 09:07

Willemijn:

Joehoeee.. Wendy leeft nog!! :D

Wat fijn te horen dat het goed met je gaat en dat je het nog steeds naar je zin hebt daar! Jij geniet echt van het leven daar.. heerlijk. Ben stiekem nog steeds wel jaloers op je. Ondanks dat het vandaag in Utrecht ook 26 graden is en ik lekker kan bakken op mijn balkonnetje. Haha!
    Nou, ik ga je binnenkort écht mailen, zodat je ook van mijn leven op de hoogte bent in het kikkerlandje!

Geniet er van meid!
    XXX

• 24 Juni 2009 - 11:40

Opa En Oma:

Dat was lang geleden en wij zijn heel blij weer iets van jou te horen.En de grote reis gaat nog steeds door. Het is een heel avontuur alles bij elkaar geniet ervan.Van de mooie dingen van Het land.goede reis verder en vlug weer een berichtje.En volg je hart Lieve Groetjes Opa En Oma xxx

• 24 Juni 2009 - 12:16

Papa:

Hoi Wen,

Je had je psychologie in de strijd moeten gooien bij dat probleem gezin.....
    Ik vind het dolfijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Doe voorzichtig en geniet van alles en iedereen!

Groetjes en kusjes.

Papa

• 27 Juni 2009 - 02:53

Yvette:

Ey Wen,

Goed dat jullie huize Gray's hebben verlaten. Was zelf ook wel blij daar weg te zijn :) Ondanks dat ik Ollie en Nat wel toffe kindjes vind. Las op Laura's facebook dat jullie donderdag weggegaan zijn. Gaan jullie nog veel met elkaar om in Perth of is het alleen een lift voor haar? Nou veel plezier en ik hou je op de hoogte!

Kus uit Katherine ( maandag naar Darwin)

• 27 Juni 2009 - 04:46

Karin:

He meis!
    jammer dat we niet meer hebben gemeet in Broome maar wie weet tot wie weet waar.
    Hele goeie reis en geniet ze van de terugreis naar Perth!!