De WA experience X 3 - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu De WA experience X 3 - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

De WA experience X 3

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

13 Augustus 2009 | Australië, Broome

Voor de 3e keer ben ik het aan het doen, de westkust van Australie. Deed ik het de vorige 2 keer met mijn eigen auto en een vrouwelijke reisgenoot, nu doe ik het met Steve en zijn VAN. Begin juli ben ik vanuit Broome terug naar Perth gereden om daar Steve weer te ontmoeten en mijn auto te verkopen. Dat eerste was aangenaam, en het laatste viel nog niet zo mee (er zijn massa's auto's te koop in Perth), maar na een weekje geduld en posters plakken was het einde van mijn reis met mijn olie vretende Vantastic daar.

Ik blijk niet geboren om in een stad rond te hangen en dus was het heerlijk om na een week weer onderweg te kunnen gaan. Om toch een beetje onafhankelijk te zijn en om wat aan mijn conditie te werken heb ik voordat we vertrokken een mountainbike gekocht die terwijl we rijden de achterkant van de VAN siert en me zodra we stoppen wat bewegingsvrijheid geeft.

Waar ik dacht dat de Westkust de 3e keer weinig nieuws meer voor me te bieden zou hebben is het (tot noch toe) wederom een verrijkende trip. De (noord)westkust van Australie is grotendeels woestijn, met het zo typerende rode zand en veel struiken (bomen groeien hier niet vanwege een tekort aan water). De afstanden tussen de verschillende stadjes in is enorm en het is vaak (minstens) een halve dag rijden om van het ene naar het andere te komen. Maar dat is een ervaring op zich en onderdeel van de 'roadtrip', hoe gek het ook klinkt, een 6 uur durende autorit is absoluut niet vervelend (er is telkens wel weer iets nieuws te zien, een stapel rotsen, een heuvel, wildlife en dood wildlife dat wordt opgegeten door ander wildlife :)).

De hoogtepunten van deze trip weer terug naar het Noorden waren het zien van een schildpad toen we gingen snorkelen in Coral Bay, het zien van een haai (op ongeveer een meter afstand van waar we zwommen) tijdens het snorkelen in Exmouth, het rijden over 75 km zacht zand (met een twee wiel aangedreven ford econovan) om in Gnaraloo aan te komen waar we kampeerden op een van de mooiste plaatsen waar ik heb gekampeerd en ze 'monsterwaves' hebben die Steve heeft besurft, een angstaanjagende motor rit over een erg ruwe zandweg om een hike in een van de gorges in Karijini National Park te kunnen doen en absoluut de hikes in Karijini NP opzich.

En nu ik dit schrijf ben ik weer in Broome. 2 Weken terug zijn we hier aangekomen en verblijven sinds 2 dagen op een WWOOF boerderij (wat meer een cafe is dat pizza's en mango producten verkoopt) om hier te proberen mijn 3 maanden werk voor mijn 2e visum bij elkaar te verdienen. Want dat is nu het plan, ik ben nog niet klaar met Australie en wil mijn tijd nemen om meer van het land te zien, van het klimaat te genieten en de vrijheid te beleven, die een leven als reiziger in Australie met zich mee brengt.

Zolang we hier zijn heb ik gratis toegang tot het internet, wat ik zoveel mogelijk zal gebruiken om in contact te blijven en dankzij Steve zijn laptop heb ik ook de mogelijkheid om wat foto's met jullie te delen en het heeft een poos moeten duren maar die foto's komen er snel aan.

Bedankt weer voor de tijd en interesse in mijn blog,

We keep in touch,

Liefs Wendy

  • 13 Augustus 2009 - 09:29

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Goed dat jullie een WWOOF boerderij gevonden hebben (toch beter dan 2 flessen Wiskye!) Spannende avonturen met die haai en motor onderweg. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Wij bellen snel weer een keer.

    Werk ze en groeten aan Steve. X X X mama

  • 13 Augustus 2009 - 09:54

    Papa:

    Hoi Wen,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet maar lekker.

    Kusjes Papa

  • 13 Augustus 2009 - 10:58

    Alexxandra:

    wen fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en nieuwe dingen ziet en mee maakt.

    leuk dat je ook nog steeds met steve gaat!!

    he we horen het wel weer en veel plezier

    dikke kus alex ama en elijah

  • 13 Augustus 2009 - 11:34

    Elise:

    Hey Wendy!

    Het is goed weer iets van je te horen. Ben blij te horen dat je nog steeds aan het genieten bent.
    Ik kan niet wachten op de foto's!!

    xxx Elise

  • 13 Augustus 2009 - 11:50

    Yolanda:

    Hoi Wendy

    Erg leuk weer iets van je te horen.Ik lees wel dat je het voorlopig nog niet zat bent en goed naar je zin hebt.Ik wens jou verder nog een hele leuke tijd!!!

    Groetjes en kusjes van Yolanda, ook groetjes van Achim.

  • 13 Augustus 2009 - 13:40

    Bianca:

    Hé Wendy!

    Leuk om weer wat van je te horen!
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin, het enthousiasme is van je verhaal af te lezen haha.

    Nog héél veel plezier toegewenst en werk ze!

    Liefs,
    Bianca

  • 13 Augustus 2009 - 19:16

    Opa En Oma:

    Liefste Wendy leuk om weer eens van je te horen. Wij vinden het fijn dat je nog steeds geniet en nieuwe dingen tegen komt.En dat het met Steve ook goed gaat.Lieve Groetjes Opa en Oma ook voor Steve

  • 13 Augustus 2009 - 22:02

    Agnes:

    Hey Wendy! Leuk om weer wat van je te lezen. Ik volg je nog steeds, al zijn het wat minder berichtjes. Goed om te horen dat je nog met Steve bent. Hier gebeurd er ook van alles, de tijd vliegt... Veel plezier nog de komende tijd. Liefs Agnes

  • 14 Augustus 2009 - 11:09

    Anja:

    hoi wendy fijn om te horen dat het je goed gaat geniet nog maar lekker wat langer van je vrijheid als je kunt,waarschijnlijk doe je dit maar een keer in je leven of voor altijd tot horens

    groetjes mari en anja

  • 20 Augustus 2009 - 12:21

    Hanneke:

    Hey Wendy, leuk om je verhaal weer te lezen, ik ben benieuwd naar je foto's! Geniet er verder weer van, groetjes, Hanneke (Emté)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Wendy

In 2008 ging ik voor het eerst voor langere tijd op reis, in eerste instantie vertrok ik voor een jaar naar Oceanië om daar Australië en Nieuw-Zeeland te bezoeken.. Ik werd verliefd, op het land, een knappe surfdude en het leven als reiziger.. één jaar werden er twee.. twee jaar vol hoogte maar ook dieptepunten en een lange nasleep met emigratieplannen die niet doorgingen.. Het hoofdstuk Australië heb ik afgesloten, maar de liefde voor reizen heeft me te pakken. Mijn liefde voor mijn backpack en mijn pen wil ik graag gebruiken om mijn verhalen met de wereld te delen.

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 33482

Voorgaande reizen:

08 April 2015 - 01 Oktober 2015

Under the Tuscan Sun

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Bali 2014

08 December 2013 - 26 April 2014

2e Winter in Oostenrijk

20 Mei 2013 - 29 September 2013

Een zomer in de Ardennen

11 December 2012 - 15 April 2013

Winterseizoen in Sölden, Oostenrijk

16 September 2012 - 23 September 2012

Yoga en Surf in Portugal

07 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Thailand

07 Augustus 2011 - 01 September 2011

Canada (Nova Scotia)

01 December 2008 - 01 November 2010

Australië

Landen bezocht: