We zijn op weg - Reisverslag uit Atherton, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu We zijn op weg - Reisverslag uit Atherton, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

We zijn op weg

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 Maart 2010 | Australië, Atherton

Hallo trouwe lezers,

Na een dag in het niet al te interessante - maar enorm warm en vochtige - Cairns te hebben door gebracht is gisteren het echte avontuur begonnen. Om 10.00 uur stonden we voor de deur van de camper verhuurder te trappelen om onze camper op te kunnen halen. Even na tienen was het allemaal geregeld en konden we op pad. Na wijs beraad besloten we dat Wendy nog maar even achter het stuur moest om ongelukken voorlopig nog even te beperken.

We zijn op weg gegaan naar Cape Tribulation. Onderweg daar naartoe zijn we gestopt om op een boot de Daintree river op te gaan om krokodillen te spotten. Na niet al te lang wachten werden we beloond met niet al te grote maar toch een paar levensechte krokodilletjes (de grootste was ongeveer een meter). Door het warme weer (33 graden) lieten de echt grote zich niet zien. Hierna zijn we op de pont de rivier overgestoken om na wat heuvel op en af over smalle, bochtige wegen op een camping en daarmee het einde van de eerste dag te komen. Op het strand vlak naast de camping onder de palmbomen vonden we verse kokosnoten die we eigenhandig open maakten en hebben geproefd. Omdat het vroeg donker was (20.00 uur) zijn we vroeg naar bed gegaan (om 21.00 uur lagen we er in).

Vandaag zijn we alle bezienswaardigheden van Cape Tribulation gaan bekijken. Tijdens een wandeling over een van de houten 'boardwalks' zagen we behalve veel krabbetjes en vissen in de mangroven een slang in het water. Na nog een paar stops (met elke keer indrukwekkende taferelen) zijn we met de pont weer terug naar het vaste land gegaan. Daar zijn we vandaag aangekomen in Atherton en gaan we morgen verder om een aantal van de grootste watervallen in de omgeving te bekijken.

Mama heeft al veel foto's gemaakt, maar helaas kunnen we die nog niet laten zien omdat het niet lukt om foto's te uploaden. Uiteraard volgen deze (voor de liefhebber) bij terugkomst.

We blijven jullie op de hoogte houden (alhoewel dat misschien niet zo regelmatig meer gaat lukken).

(We hebben helaas nog geen kangoeroes gezien...)

Groetjes van ons drietjes

• 05 Maart 2010 - 11:38

Willemijn:

ER IS ER EEN JARIG HOERA HOERA... DAT KAN JE WEL ZIEN DAT IS WENDY!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met je verjaardag meid! Wat leuk dat je nu je verjaardag op reis kan vieren met je ouders; dat zal genieten zijn! Ik had bij je vorige berichtje ook wat geschreven, maar die is blijkbaar niet aangekomen. Geniet van de reis nog!!

XX vanuit een bijna zonnig Utrecht

• 05 Maart 2010 - 12:16

O/pa En O /ma:

Lieve Wendy op de eerste plaats Hartelijk Gefeliciteerd.Met je verjaardag heb meerderemalen geprobeert jullie te bellen maar dat is niet gelukt.Ik heb ook een sms gestuurd en hoop maar dat die wel is aangekomen. Wij wensen jullie een fijne reis en geniet van alles wat op je weg komt en de foto,s zien wij later wel groetjes xxx

• 05 Maart 2010 - 12:16

O/pa En O /ma:

• 05 Maart 2010 - 19:41

Mari En Anja:

Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hier is het weer opnieuw winter aan het worden;het is koud en nat en er wordt weer matige vorst en zelfs sneew voorspeld;wat is nou het beste he?We kijken hier erg uit naar de het voorjaar.
    Met oma gaat het goed en met de rest ook.
    Geniet nog maar weer van al het moois en tot schrijfs.
    Groetjes en xxxjes van ons.

• 06 Maart 2010 - 08:07

Karin :

Happy birthday to you, happy birthday to you...!!
    Dat zal je vast al toegezongen zijn in Oz! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Super plek om jarig te zijn. Geniet ze van al het moois!

• 06 Maart 2010 - 11:25

Alexandra:

hoi wendy nog gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne tijd met zijn allen

• 07 Maart 2010 - 18:44

Bert En Marie-Jet:

Hoi hoi daar allemaal,

Heel erg fijn om te horen dat het allemaal goed gegaan is en dat jullie het zo leuk hebben. Wat een belevenissen zeg die jullie al mee hebben gemaakt in deze korte tijd.
    Leuk hé met een camper rondreizen???

Ons huisje op wielen staat weer veilig voor de deur en heeft ons weer veilig thuis gebracht van de vakantie. Bij ons waren vorst en sneeuw de hoofdingrediënten, ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie daar zo zitten te puffen van de hitte!!!!

We kijken uit naar de foto's.....
    Geniet van de tijd daar nog en van alles wat op jullie pad komt de komende tijd. Maar vooral, geniet van elkaar!!!!!

Heel veel reisplezier nog. Groetjes van ons XXX

ps. Wendy nog gefeliciteerd met je verjaardag (beetje laat, maar beter laat dan nooit toch??)

• 08 Maart 2010 - 09:44

Yolanda:

Weer hele spannende avonturen, erg leuk!!!!!
    Het allermeest (als ik hier uit het raam kijk) beneid ik jullie met het heerlijke weer, hier ligt maar weer eens sneeuw.
    Lieve groetjes en wij wensen jullie nog vele leuke avonturen!

Achim en Yolanda.

• 08 Maart 2010 - 18:57

Natascha:

hey ihr drei
    na das hört sich ja schonmal sehr aufegend an. von cairns nach norden reisen konnte ich leider nicht und bin deshalb auch sehr auf fotos gespannt.
    wendy: wünsch dir alles liebe nachträglich zum geburtstag :-)
    euch allen drei noch eine wunderschöne reise und genießt die zeit ganz einfach. sie wird euch immer in erinnerung bleiben.
    liebe grüße
    natascha

• 11 Maart 2010 - 19:05

Wil En Jeanine:

Die kangoeroe´s kun je altijd nog in de Beekse Bergen zien maar die grote krokodillen dat lijkt me wel speciaal.
    Zijn erg benieuwd naar de mooie foto´s en die bult op Ad zijn hoofd nadat er een kokosnoot opviel (haha) Nog veel plezier.