Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wendy Bersselaar - WaarBenJij.nu

Update

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

13 Maart 2010 | Australië, Sydney

Hallo daar in het koude Nederland,

Ons avontuur is weer verder gegaan, we hebben weer heel wat beleefd en daarom is het weer hoog tijd voor een update. Nadat we het tropisch regenwoud van Cape Tribulation hebben verlaten zijn we de ‘table lands’ in gereden dat behalve om de mooie uitzichtjes vooral bekend is om de vele watervallen waaronder ook de breedste van Australië, we hebben er volop van genoten en zelfs even in gezwommen.

Een volgende ervaring die we even willen delen is de nacht die we hebben ‘wild’ gekampeerd. Eigenlijk gingen we alleen voor een duik in de rivier, maar we besloten te blijven en de nacht in het bos door te brengen waar we eindelijk kangoeroes en wallabies hebben gezien. Tot op dit moment hebben we daarna alleen nog maar dode gezien.

Vanaf Airlie Beach hebben we met de boot een dagtocht gemaakt om de Whitsunday Islands te bekijken. Tijdens een half uur snorkelen zagen we allerlei tropische vissen en met een tochtje in een semi-submarine hebben we een beetje van het Great Barrier Reef mogen bewonderen. Daarna hebben we een uurtje gerelaxed op het bekende White Haven Beach om tenslotte op het ‘Daydream’ resort eiland decadent aan het zwembad te mogen gaan liggen.

Na een dag rijden (af en toe moeten we lange dagen rijden om de 2600 km die we in totaal te overbruggen hebben, af te leggen) kwamen we vervolgens aan in Rockhampton. Hier bezochten we de Capricorn grotten waar we een privé rondleiding kregen, wat ook weer een indrukwekkende ervaring was. Zoals de pioniers mochten we zelfs een stukje in het pikke donker door nauwe gangetjes met alleen een kaarsje onze eigen weg zoeken.

In Bundaberg hebben we de distilleerderij van Australisch beroemdste rum ‘Bundy Rum’ bezichtigd. Na een rondleiding mochten we 2 verschillende soorten rum proeven. Hierna werd het erg gezellig in de camper (uiteraard bleef papa nuchter zodat hij ons veilig naar de volgende bestemming kon brengen).

Nu zijn we in Noosa heads, waar we morgen in het National Park hopen een paar koala’s te kunnen spotten. Daarover in een volgend bericht meer.

Groetjes Ad, Hetty en Wendy

• 13 Maart 2010 - 10:15

O/pa En O /ma:

hoi luitjes Weer fijn om iets van jullie te horen .Wij lezen wel dat jullie het echt naar de zin hebben aan de anderen kant van de aard bol.Zo mooie reis maak je maar een keer in je leven.geniet geniet het is zo weer voorbij.O/Pa en O/Ma xxx

• 13 Maart 2010 - 12:11

Alexandra:

nou nou jullie maken mooie dingen mee.
    geniet er nogmaal van een tot ziens

veel plezier met zijn allen.

groetjes uit vught alex ama en elijah

• 13 Maart 2010 - 12:26

Yvette:

Ey nice dress Wendy! Ad en Hetty: hebben jullie die grote knuffel namens mij nog gegeven? ;) Fijne weekjes nog! xxx

• 13 Maart 2010 - 17:41

Jopie En Rick:

Hoi Hetty en Ad en Wendy,
    Ik was erg benieuwd hoe jullie het maken, op deze verre reis. Hoorde van (O)pa al dat jullie goed aangekomen waren. Het lijkt me een geweldig land, vooral de natuur en de ruimte moeten wel erg indrukwekkend zijn. Ik wou dat ik zo ver durfde te vliegen!!!
    Geef je ogen goed de kost! Enne...willen jullie even voor mij kijken of het echt waar is dat het water in een putje precies de andere kant op draait als het wegloopt? Dat hebben ze mij wijs gemaakt en ben benieuwd of het waar is.
    Nog veel plezier.
    Groetjes Jopie en Rick

• 13 Maart 2010 - 18:11

Mari En Anja:

Hee australien people; ziet er allemaal goed uit daar.Zo te zien bevalt het camperen goed!Nog heelveel campeerplezier en let op voor de wilde dieren!!!!
    Groetjes Mari en Anja

• 13 Maart 2010 - 21:50

Bert En Marie-Jet:

Hee globetrotters !!!!!!

Fijn om weer wat van jullie te horen, en dat jullie het zo naar de zin hebben..... Hoort aan als een geweldige ervaring allemaal. Super dat jullie ook wat foto's geplaatst hebben, Hetty en Wendy zien er wel strak uit zeg in die duikpakken :) :) :)

Leuk hoe jullie op die camping staan met je camper en een tentje, ziet er heerlijk en gezellig uit zo.

Goede reis nog en snuif nog maar lekker veel cultuur en ervaringen op daar.

Groetjes voor jullie alledrie (en Steve) XXX

• 15 Maart 2010 - 07:38

Yolanda:

Hoi jong en lui

Nou Hetty je maakt echt een goed figuur in je duikpakje!!!!!!(Wendy natuurlijk ook!)
    Het klinkt allemaal fantastisch en ziet er ook erg leuk uit, wij zijn wel een beetje jaloers maar het is jullie natuurlijk van harte gegunt.
    Lieve groetjes en kusjes uit duitsland van
    Achim en Yolanda.

• 15 Maart 2010 - 11:32

Robert Coppes Stg:

Hoi allemaal,
    Goed om te lezen dat het down under allemaal goed gaat, geniet ervan! Hetty: voldoende opgeladen om er straks weer lekker tegenaan te gaan? We bewaren wel wat werk voor je haha... Gerben.

• 16 Maart 2010 - 15:06

Davy:

heyhey,

kijk ze staan stelletje levensgenieters!! goed te horen dat alles goed met jullie is!

geniet er nog maar van daar, nog een hele fijne reis dikke kus van ons

• 17 Maart 2010 - 22:29

Maaike:

Hi there,
    Ik wilde zeggen:
    Hetty, Strak pakkie!!
    maar dat zegt iedereen. Nou heb ik het toch lekker gezegd.
    Leuke foto's, fijne reis verder!
    Groetjes René en Maaike

• 18 Maart 2010 - 12:26

Hans Vd Heuvel:

Hoi allemaal,
    Leuk om te zien en te lezen dat het jullie enorm bevalt. Geniet er nog maar eventjes van, want voor je het weet zit je weer achter je burootje in Nederland!
    Groetjes,
    Hans

• 23 Maart 2010 - 07:04

Gerben:

Hallo daar,

De dagen beginnen snel af te tellen denk ik of niet? Geniet er nog maar zoveel mogelijk van! Goede reis terug en welkom in een voorjaarsachtig Nederland. Groetjes, Gerben.